3 januari 2011

Baking.

En ny vecka betyder måndag, vilket betyder ingen skola för lillgrabben.
Vi startade med bakning!

My biggest love


My biggest love


Chocolate chip cookie dough!


Efter att degen var rullad börjar jag snart inse att smöret inte riktigt
är uppdelat på en bra sätt. Kan vara anledningen till varför kakorna blev
som dom blev (se bild under...)

Fjärde kakan på översta raden är nästintill perfekt. Dom andra, kaos.

En bilfärd genom Camden. Ett av favorithusen.

och ett annat!


"America runs on dunkin"
Total mysig måndag. Jag tycker om måndagar på det sättet att Eli alltid är hemma om dagarna. Nog för att det är skönt med att par timmar för sig själv om dagarna, men jag älskar när han är hemma. Idag har vi bakat. Första plåtet smakade bra men såg inte riktigt ut som dom bör göra. Andra plåten brände jag. Ugnen är konstigt när det gäller temperaturen och jag glömde ju såklart att dra tillbaka gradantalet lite, vilket resulterade i brända chocolate chip cookies. Jag funderar på om smöret inte riktigt var blandat och därför blev det som det blev. Det är inte första gången jag totalmisslyckas med en baking. "Rebecka, do you even know how to bake? hahahah", sa min värdmamma när jag berättade. Jag antar att jag är dålig. Riktigt dålig. Fast svensk baking är betydligt lättare. Deciliter och mililiter. Jag förstår inte en centimeter utav det amerikanska måttsystemet.
Idag besökte jag colleget som jag ska plugga på. Det låter mer exklusivt än vad det egentligen är. Jag presenterade mig och berättade att jag ville skriva upp mig för en engelskakurs. Trodde jag. Måste tydligen tillbaka på ett möte med en studievägledare på fredag. Det borde gå bra, dock har jag ingen aning om vad för papper jag bör ta med mig, eftersom receptionisten inte hade någon aning heller. Därför tar jag med mig allting som kan intyda på att jag är levande människa som befinner sig i usa lagligt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar