31 mars 2011

March, 31.

Allting annat lockar. Jersey Shore. Mina jellybeans. Måla naglarna. Borsta håret. Städa badrummet. Hämta vatten. Blogga. Läsa min nya bok. Bädda om sängen. Rita blommor på studiepappret. Släcka lampan och sova. Snyta mig. Ta kort. Fixa med scrapbookingen. Sätta på Disney Channel. Gosa med katten. Vika tvätt. Känna ånger för för mycket jellybeans.


Nej, jag är inte stolt över mig själv att jag sitter samma kväll som uppsatsen ska vara klar, och fortfarande skriver på den. Jag borde ha gjort detta betydligt tidigare. Fick över en månad på oss och ändå sitter jag här, samma fruktansvärda kväll som den ska vara kvar. Inte bra Rebecka.


Och så är jag arg på mig själv att jag inte är bättre på att spara pengar än jag är. Tänk så mycket roligt jag skulle kunna göra. Om 8 månader är jag förmodligen på min sista resemånad. Börjar jag spara undan $100 i veckan bör jag ha cirkus $2,800. Och anar ni hur bra det skulle kännas? Allvarligt. Jag behöver dom pengarna om jag ska kunna göra något min sista månad. Angående min sista månad. Jag är lite förvirrad. Jag har ett flertalet alternativ som jag bör välja mellan inom de kommande månaderna.


Låt se.


1. Avsluta mitt liv som au pair i oktober, som bestämt, resa en månad och kommer tillbaka till Sverige i november.


- 1.1. Komma hem till Sverige och söka jobb. Hoppas jag hittar jobb.


- 1.2. Komma hem till Sverige och börja plugga kurser inför hösten 2012.


2. När jag för ett par veckor sedan blev erbjuden ett au pair jobb i Los Angeles (L.A!!!) började jag sakta fundera på om det kanske är värt att förlänga och stanna 6 månader och då göra detta någon annanstans i USA (då västkusten). Detta för att kunna få ut så mycket som möjligt av mitt liv som au pair OCH ungdom.


- 2,1. Då förlänga 6 månader och riskera att missa högskoleprovet som äger rum hemma i Sverige i slutet av mars. INTE BRA. Måste isåfall hitta lösning.


- 2,2. Min värdmamma är tydlig med att hon vill att jag stannar med dom. Då förlänga 6 månader, då min värdmamma är villig att betala min flygbiljett hem till Sverige för att kunna medverka på högskoleprovet. 6 månader kan dock vara tveksamt, eftersom jag då kommer åka hem mitt i stressen i hennes jobb. Förlänga 9 månader?


NEJ tack, då jag vill spendera sommaren hemma i Sveadala.

Som ni märker - jag måste fundera. Starkt. Jag blir galen.

1 kommentar:

  1. Du vet vad jessen vill ;) Vi får sätta oss någon dag och tillsammans diskutera för och nackdelar med allt.

    SvaraRadera