27 april 2011

April, 27.

Aldrig har den storslagna favoriten smakat bättre. Aldrig. Betydligt mindre förpackning (finns i olika storlekar)
men jag tyckte att denna lilla söta sak för under 10 svenska kronor var alldeles perfekt en onsdagskväll som denna. Ikväll har jag nämligen satt min sista punkt för mina engelska skrivkurs uppsatser. Min allra sista. Det känns som om jag är redo för studenten. Är alldeles sprallig och känner mig superglad. Vi har, sedan vi startade kursen i januari, haft nya uppsatser varenda vecka. Uppsatserna har legat runt 2 sidor, men eftersom engelskan inte är mitt modersmål har det tagit tid att göra dom, och så vill man kunna prestera så bra som möjligt, och inte bli dömd som den "icke-amerikanaren". Därav har jag setat vanligtvis måndags, tisdags och onsdags kvällar för att traggla med dessa, vilket har resulterat i att jag har lagt andra saker åt sidan - som träning. Detta betyder alltså att det är träning på g. Jag har provat att lägga av med sötsaker förut och det har jag aldrig ens i närheten lyckats med, så min sista utväg är då att satsa storslaget på träningen.

Än så länge planeras det en Rihanna/Cee Lo konsert och så är det Florida resan om en månad. På pengafronten har jag egentligen inte gjort några framsteg. Öppnade ett sparkonto men än så länge är det rätt tomt där. Räknade även ut att vi som au pairer tjänar 4 dollar i timmar (ca 25 kronor), så lite sympati ska man allt ha. Mycket jobb för förbaskat lite pengar.

Idag fick jag en teckning utav ett flygplan och en ledsen tjej som tittade ut genom ett av fönstrena. Flygplanet hade ett extremt stort X över sig och mitt värdbarn (som ritat teckningen) berättade att det var jag som satt i flygplanet, alldeles ledsen. "And i did the x-mark over to show you that I really don't want you to go back to Sweden, Rebecka. I don't."

2 kommentarer:

  1. Åh, goda glass! den ska vi äta där om en månad! helt klart......puss o kram

    SvaraRadera
  2. Gulligt med målningen! jag tror jag ritar en lika dan om du inte kommer hem som du ska...Kramar i massor

    SvaraRadera