31 augusti 2011

rooftop top of the world.

Jasså blogspot har tydligen bytt utseende. Förstår ingenting. Annars var det någon som tyckte att det var dags att uppdatera bloggen, så;

I måndags började 7åringen skolan igen vilket betyder att det är jag och lillgrabben igen. Bästisarna. Vi hänger i parken, vi har båtrace i vattenpölarna, vi lunchar ute, vi bygger slott och läser tonvis med böcker. Precis som det egentligen ska vara. Sådär barnsligt och inte speciellt jobbigt. Fast den människa som påstår att 10 timmars arbetsdag med barn egentligen inte är speciellt jobbigt, för barn är ju "bara" barn, har då inte tagit hand om barn på riktigt. Heltidsjobb och det kräver förbaskat mycket energi. Men barn är ju söta också, det är svårt att undgå det.

Helgens höjgpunkt var fredagskvällen som spenderades framför en brasa tillsammans med ett gäng vänner. Gitarrspel, amerikansk öl i röda partymuggar och så grillning utav S'mores (grahamkex, marshmellows och choklad). Kunde inte bli speciellt mycket bättre. Nu är vi nästan framme vid helgen igen och den inleds med Labor Day fireworks under fredagsnatten och så förmodligen både bowling och minigolf under lördagen. Jag är himla glad att min tyska vännina är världscool och att hon bor ca 10 minuter bort.

Idag betalade jag resten utav California resan, ca 7000 fattigare men VÄLDIGT mycket gladare. Snart är jag där och då ska skrika "There's a party on the rooftop top of the world, tonight tonight and we're dancing on the edge of the hollywood sign".  Det blir bra det.

Saknar er där hemma fast jag är ju hemma snart. Ih.

1 kommentar:

  1. tycker fortfarande att du ska uppdatera MINST en gång om dan :)

    annars så kan jag erkänna att jagt blev en aning avis på braskvällen! Som i filmerna ju :o

    SvaraRadera