22 december 2010

chasing pirates

Jag fryser som en gris så jag ska fatta mig kort.
Jag ligger i sängen och lyssnar på Norah Jones. Är på myshumör så tänkte tända lite ljus och hämta en varm kopp te. Först ska jag duscha och försöka få tillbaka min kroppsvärme som jag tappade någongång under dagen. Annars har det vart en fin dag. Vi spenderade nästan 2 timmar i badhuset, jag och barnen. Vi duschade varmt och blåste hår i handtorkare. Vilka otroligt fina barn. Idag fick jag även höra att jag är världens bästa au pair och hur man inte le efter det?

Jag fick två julkort här om dagen. Från mina bästa vänner. Jag log i timmar efteråt. Åh så jag saknar dom.

Annars behöver jag lite julkänsla. Idag kom det ett par centimeters snö och jag hoppas innerligen att det faktiskt stannar på marken.

På fredag har jag en klipptid. Jag ska klippa och lägga i slingor. Alla ser framemot det, inte bara jag. Det tycker jag är lite kul. Just nu suktar jag efter svenskt julbord, då jag precis insett att jag faktiskt inte kommer fira jul hemma i Sverige detta år. Hur hände detta? Men herregud, jag bor faktiskt i USA. Ibland slår det mig. Och jisses vad skönt det känns ibland.

puss mamma och syster (jag vet att ni läser
)

2 kommentarer: