25 december 2010

God jul och merry christmas!


Ja men god jul folk. Eftersom jag är i usa så säger jag god jul idag istället för igår.
Gårdagen innehöll ett par timmars arbete tillsammans med en ny frisyr och härfärg. Ja, håll i hatten. Jag tog mig till frisören och klippte av ett par decimeter och la även in ett par ljusa slingor, så nu ser håret BETYDLIGT bättre ut. Mot kvällen for vi över till ett par kompis för middag. Första (och förmodligen sista) gången jag ätit sushi på självaste julafton. Men jag klagar inte då jag har fattat att stort tycke för detta. Vi hade även fondau med både ost och kött. Det var inget svenskt julbord, men det smakade alldeles utmärkt gott. Jag somnade i deras soffa minst 5 gånger, medans vi tittade på amerikanska versionen utav "Kalle Ankas jul" och "Step up 3". Jag kom hem runt 12 för att mötas av oinlindade julklappar.
Imorse vaknade (flög) jag upp runt 8 snåret utav två barn som skriker att jag ska komma ner för att öppna presenter. I en familj med två barn finns det en del julklappar under julgranen, det mest förvånande för mig var dock att en hel del av dom var till mig. Jag hade inte förväntat mig att få julklappar över huvudtaget (man vet ju aldrig, jag har ju trots allt bara vart här i 2 månader). Jag öppnade julstrumpan som var totalt fullsmokad. Starbucks termos, to-go waterbottle. Jag fick paket som innehöll en superfin halsduk, ett par silverörhängen, vantar och mössa från Esprit (utav min värdmammas mamma). Störst av allt var SKIDOR. Hade jag någonsin kunna tänkt mig att min värdfamilj skulle ge mig ett par skidor av ett riktigt bra märke? Aldrig. Men det gjorde dom. Nu bjuder jag upp min vän Debbie till Camden för skidåkning i början av året.
Slutnot; Julafton och juldagen var allt annat än Svenskt, men båda dagarna slutade riktigt bra och jag är supernöjd efter denna helg. Mina älskade föräldrar gav sin julklapp till mig också så i veckan går jag loss på julrean. Perfect.

1 kommentar:

  1. God Jul gumman!
    Vilka fina presenter du fått av familjen! nu är det bara ta med kaffet till skidbacken då?! Ha en fortsatt fin jul nu!!!!! Pussar o kramar från oss här hemma.

    SvaraRadera