27 december 2010

en röd gummisnodd








Först och främst, hur coola är inte dessa barn? Jag tog med mig ungarna på en 3D bio här om dagen och dessa glasögon uppskattades kan jag säga. Halvvägs in i filmen knackar lillgrabben på min axel och frågar om han kan få mysa i mitt knä. Hjärtat smälter lite till. Vi satt alla tre under filtar och åt popcorn och drack lemonade. Nog för att dom är barn (barn kan vara jobbiga ibland, för er som inte har handskats med barn förut, och då menar jag inte lite jobbiga..), men det är ytterst svårt att bli arg på dessa två.
Julafton/juldagen har jag redan pratat om, dessa slutade mycket bra!
Gårdagen spenderades i sängen då jag inte alls mådde bra med feber och halsont. Någon super medicin reste mig på fötterna igen och idag har jag sprungit runt som vanligt. Kan även bero på att jag sov 9 timmar inatt, så jag funderar på att göra detsamma ikväll. Kanske det enda som behövs för att fylla på energiskåpet.
Snö har kommit, för er som undrar. Både igår och idag har vi haft mega snöstorm som resulterat i brutna båda lyckstolpar och telefonledningsstolpar, ni förstår hur starka vindarna var. Jag har dock suttit foten utanför huset en gång, och då försvann hela benet under snödrivan. Min värdpappa slet i timmar imorse med snöblåsaren, ihopp om att komma ut med bilen. Någon timme senare syntes hans arbete inte dock, så kul var det.
Mitt rum är spottless och sängen ser oerhört inbjudande ut.
Godnatt Usa och (snart!) godmorgon Sverige.




1 kommentar: