12 december 2010

A few days away from x-mas.











Hola.
Jag tänker på allvar ta och berätta lite om mitt liv här borta. Om jag läser andra au pair bloggar så vill jag ju läsa om vad dom gör, så jag tror jag måste börja göra det jag också.
Jag har fått tillbaka min pojkvän, det vill säga mig kamera. Den senaste veckan har vart relativt lång. Tjejen spenderade det sista dagarna hemma tillsammans med oss då hon var sjuk. Annars har jag jobbat som vanligt, måndag-lördag. Vi hade snöstorm i början av veckan men pågrund av dagens regn så är nu allting borta. Vädret är hemskt, men annars är allting mycket bra här borta.
Både fredag och lördag bjöd på utgång. Jag gillar läget med att ha en amerikansk kompis som är 21. Jag glider med och bara njuter. Jag spenderade ett par timmar igår tillsammans med barnen så föräldrarna var ute på julshopping. Dagen idag, söndag, har förmodligen vart den roligaste dagen sedan jag kom. Imorse kom en tysk au pair över hit. Hon bor i en större stad ungefär 1 timme bort. Hon går på "au pair möten" tillsammans med en rad utbytesstudenter och dom hade en julfest idag som även jag var inbjuden till. Själva mötet i sig var ganska uselt, men bilresan dit och hem var crazy. Två övertrötta tjejer i riktigt hemskt väder. Regn och mörkt. Vi skrattade så tårarna rann. Vi drog till Freeport som är en jätte mysig stad med olika outlets, där vi mötte upp Johanna (svensk au pair) och Nadine (tysk au pair) och spenderade någon timme inne på Starbucks. Jag älskar Starbucks. Jag är otroligt tacksam över att jag hittat ytterligare en som jag kommer så pass bra överens med. Nästa helg blir det att åka över till henne och spendera dagen där. Jag behöver få en liten storstadskänsla tror jag.
Annars hörde jag om terrorattacken i stockholm. Vissa människor slutar aldrig att förvåna en och det gör mig så otroligt arg att dom ska behöva dra in människor som inte alls har med saken att göra, och sätta alla i fara.
Nu ska jag duscha och fortsätta att le. Jag kommer ha ont i magen imorgon efter allt skratt.

Veckans schema:
M: 7.30-5.30
T: 7.30-5.30
O: 7.30-9.00 / 1.30-7.30
T: 7.30-12.30 / 3-4
F: TBA.


1 kommentar:

  1. Du kunde ha skitit i att lägga upp bilden på mig alltså.. x)

    SvaraRadera