12 december 2010

universities

Under mitt år måste jag samla på mig 6 credits. Detta motsvarar oftast 2 kurser, det vill säga cirka 70-100 skoltimmar. Kurserna startar i januari vilket är NÄSTA månad. Jag måste sätta igång på allvar för att kunna hitta någon/några kurser jag skulle kunna tänka mig att läsa.

Det enda jag vet nu att jag vill läsa är en engelska kurs.
Sen är det frågan om man ska läsa en kurs eller göra en
helgkurs. Det innebär att jag kan åka till t.e.x Boston över
en helg och på det sättet få ihop credits.

Vad finns det att välja mellan då?
- Photoshop.
- Black & white photography.
- Portrait photography.
- Human rights violation: Torture and Trauma (vilket låter helt vrickat, men ändå är jag sjukt intresserad av den där kursen, enda problemet är att detta är en onlinekurs, vilket inte är tillåtet för oss au pairer att läsa..)
Som sagt, frågan är om man ska läsa en kurs som man kan ha användning för hemma i Sverige, det vill säga någon mer seriös kurs. Eller om man ska ta en weekend kurs för att göra någonting roligt och få det överstökat fort eller om man ska ta en kurs man är intresserad av (en fotokurs) men kanske inte riktigt har mycket användning av.

SVÅRT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar