16 december 2010

We meet santa.


Jag tyckte att ungarna skulle få lite julkänsla även leverad utav mig. Så jag packade in båda i bilen och körde till Rockport för att träffa denna man. Jag passerade honon dagen innan och han såg fruktansvärt ensam ut. Vi planerar på att baka kakor, åka tillbaka, ge han kakor och önska han en riktigt trevlig jul. Med småbarn i familjen hamnar oftast jultomten i centrum kring juletiden, vilket ibland resulterar i att man själv blir lite väl insatt. Speciellt när tomten han själv verkar så himla trevlig.
Den andra bilden symboliserar mina köp tidigare den här veckan. 200 kronor för bootsen och 100 kronor för blusen. Har jag sagt att ALLTING är billigare här? Om inte. ALLTING är billigare här. Det positiva för mig är att jag fortfarande inte är helt insatt i amerikanska märken, vilket gör att jag inte vet vad som är "märkeskläder" respektive vilka som är mindre klassade som märkeskläder. Jag klämmer och känner på materialet, och om allting känns som det ska, ja då köper jag det. Precis som jag alltid har gjort antar jag. Det där med pengarsparande har jag aldrig riktigt vart min grej...
Igår dök det upp någon underligt på min dator. Helt plötsligt dyker det upp något anti-virus program med namn System Tool och påpekar att jag har en trojansk häst som hotar min dator. Holy shit tänker jag högt. Börjar genast spara alla dokument, bilder och liknande som jag absolut inte kan riskera att förlora. Tillochmed min skrivbordsbakgrund förändras och ersätts av en stor WARNING-text. Som TUR var, gjorde jag ingenting dramatiskt, det vill säga att jag INTE klickade på någon skum knapp om att installera något skumt anti-virus program som skulle kunna skydda min dator. Istället googlade jag detta "System Tool" (thank God for google) och inser ganska snart att hela grejen är en bluff. System Tool är tydligen ett falskt program som någon gris har mixat ihop för att skrämma folk om att deras datorer är i fara. Nu snackar vi grym brist på sysselsättning. Jag fann dock en hemsida med beskrivning på en avinstallation (även fast jag aldrig ens installerat det) och nu verkar det ha försvunnit. Så budskapet med detta; ni som träffar på "System Tool". Tryck ingenstans. Googla. Avinstallera.
och så vill jag hälsa mina nya läsare välkomna.
Trevligt att fler vill läsa.
Ha en bra dag.



1 kommentar:

  1. Åh, snygga kläder! Jag älskar att allt är så billigt här.

    SvaraRadera