1 december 2010

FÖRSTA DECEMBER

TRÖTT. Även fast jag sov till 11 imorse och inte började jobba förrän 1.30 (13.30) så är jag extremt trött. Eli har spenderat dagen på dagis så jag började min arbetsdag med att hämta Charlotte i skolan. Vi åkte hem, bytte om och åkte på gymnastik. Hämtade upp Eli, hem och byta om och vidare till McDonalds för middag. All den här feta maten får min mage att svida. Inte bra. Dock var jag så hungrig idag så jag valde att inte ta salladen, så jag får väl skylla mig själv.

Jag har pratat med både familjen och min fina vän Jessica på skype. Imorgon jobbar jag 10 timmars pass utan paus, så jag antar att jag kommer vara lika trött imorgon vid den här tiden. Fast egentligen kan jag inte kalla det här jobb. Att hänga ett par timmar i lekrummet, läsa böcker, gå ut på promenader och mysa är inte direkt ansträngande, men åh så mysigt. Min värdmamma frågade idag och jag kunde tänka mig att hoppa in som barnvakt för hennes väninna någon gång och att jag självklart får betalt. Hur kan man säga nej till något sådant? Speciellt efter det att jag hittade flygbiljetter från Portland till BAHAMAS (!!!) för strax över $500. Det är 2,5 veckas lön. Hur häftigt vore inte det? Vad säger du mamma? Möter du mig på flygplatsen på Bahamas? En vecka i värmen skadar ju aldrig och hur mycket kostar det för en person att flyga från Sverige till Bahamas? Det där ska jag genast kolla upp. Bara så du vet mamma. Jag vet att du vill dit :)

Och amerikanska mtv, what's the thing with teen mom/16 and pregnant? PLEASE show something else for once.

1 kommentar: