31 december 2010

Gott nytt år!

Mamma och pappa är vid denna tid förmodligen på väg att säga adjö till deras nyårs gäster. Mina vänner är förmodligen på efterfesten och kommer vakna imorgonbitti med en himlans huvudvärk. Själv sitter jag i pyjamas. Klockan är halv 9 och jag har inga som helst planer förutom att se på en film. Det handlar om en kväll, vilket kan tyckas vara mycket. Men denna kväll känns det rätt tungt att veta att folk där hemma firar nyår, och jag befinner mig tusentals mil bort. Dock har jag valt det här själv, jag väljer att stanna inne och inte gå ut och fira. Detta för att jag är så fruktansvärt trött, vilket har resulterat i ingen som helst lust för firande. Dessutom, vad är ett nyår utan mina bästa vänner, middag, zigmatorget och det ständiga letandet efter en nyårs-efterfest?

Inte utan er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar