30 december 2010

30 december

Jag hade en ledig dag men fick besök tidigt på morgonen.
Hur man lugnar ner två barn? Placerar dom i ens egen säng framför ens egen tv och ett bra barnprogram. När man själv sedan känner sig trött är det helt okej att gosa ner sig under täcket tillsammans.

Eli på favoritstället - The Bagel Café.

Vi såg till att fixa det sista som behövdes innan årets första skidåkning. Jag fick en andra julklapp, nämligen - skidpjäxor. Imorgonbitti bär det av. Hur jag klarar två barn på skidor samtidigt blir en annan överraskning.


Tog en paus, köpte kaffe och körde runt kring vattnet. Fina Camden.

Har ett absolut favorithus i närheten. Funderade allvarligt på att parkera bilen, knacka på och be om tillåtelse att se insidan utav huset, som förövrigt är gigantiskt.

En godis klubba resulterade i denna röra. Hur han lyckades är en annan fråga.
Idag har vart en alldeles underbar dag. Jag har inte jobbat, men jag har umgåtts med barnen och min värdmamma hela dagen. Vi har ätit lunch, vandrat runt i affärer, fixat skidor/pjäxor/stavar och skipass. Imorgon blir det första åket på 2-3 år för min del, vilket känns jätte spännande. Dock är jag lite smånervös över att ha två barn på skidor samtidigt, då lillgrabben inte riktigt förstått principen med att bromsa och stanna. Jag skulle kunna gissa på att mina skidor kommer stå vid sidan om, medans jag springer runt och försöker hålla koll på busbarnen. Annars vill jag bara tala om att jag har världens finaste värdbarn. Sötare och gulligare barn kan ingen ha.
Imorgon ska jag spendera mitt allra första nyår i usa med att jobba. Till en början lät det superhemskt men när jag tänkt efter kommer det bli en fin dag. Jag har planer på att hyra en riktigt bra film, poppa popcorn och mysa under en filt tills barnens läggdags imorgon, bara vi 3. Efter det ska jag återigen bli olaglig och jag håller tummarna för att den amerikanska polisen inte ber om ID-kort på självaste nyårsafton.








2 kommentarer:

  1. hihi sööööt :D<3
    kommentera vår blogg syster ! :)
    pusssssssssssss

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt USA-år Rebecka!

    Hälsningar
    Morbror.

    SvaraRadera