20 februari 2011

Födelsedag och allt det där.

Jag försvann visst där ett tag. Men här är jag igen och ett helt år äldre. Jag har lämnat "teen" stadiet och har nu klivit rakt in i vuxenvärlden. Lite annourlunda känns det faktiskt. Även fast jag inte befinner mig hemma i Sveadala där 20 år faktiskt har en betydelse. Här borta är det ju som tidigare nämnt inte speciellt ballt att vara 20.

Jag startade min födelsedag med världens största kramar från ungarna. Sen möttes jag av "ja må hon leva" över datorskärmen då jag skypade med mamma och syster (brodern min var med på ett hörn, man han är inte speciellt pratglad..). Sedan blev jag utbjuden på lunch av min värdmamma och barnen, där dom spräckte överraskningen om en aniktsbehandling. HALLELULAH. Så himla glad jag blev! Någon halvtimme senare klev jag in på skönhetssalongen och möttes utav ett otroligt lugn. Sedan spenderade jag 1,5 timme i en massagestol där mitt ansikte tvättades rent, smörjdes in och ångades. Det visade sig att tjejen som masserade hade jobbat flertalet år som Nanny så vi hade en himla massa galenskaper att prata om. Jag hade ingen som helst lust att kliva upp ur sängen när tiden var ute, men det kändes så fruktansvärt bra efteråt. Om 6 veckor är det återbesök. Som min värdmamma sa, har du prövat det en gång är det nästintill omöjligt att kunna sluta.

Dagen fortsätta i samma fina spår. Jag duschade, gjorde mig i ordning och möttes utav en vacker tårta! "Happy birthday Rebecka". Jag fick även min andra present som var från barnen. När jag öppnade paket var det nästintill omöjligt att hålla tårarna tillbaka. Ett silverhalsband med 4 "berlocker". En lila sten (min månadssten), en prinsesskrona och ett C (för charlotte) och ett E (för Eli). "Cause you are our princess Rebecka", säger Charlotte och jag kunde inte annat än le. Vilka underbara barn. Nu bär jag även dom runt min hals.

Resten utav kvällen spenderades på restaurang med min amerikanska bästis. Ute på krogen var det flesta medvetna om min födelsedag, dock inte min ålder. Detta innebar ett par för många shotar men väldigt mycket trevligt folk. Jag hade en annorlunda 20 års dag (för jag antar att den hade vart lite annorlunda om jag hade befunnit mig i Sverige..) men en otroligt fin sådan. Chelsea spånar på varenda liten möjlighet som kan få mig att stanna i Camden. Innan jag åkte hit var jag medveten om att jag kommer knyta nya vänskapsband, men vad jag inte var beredd på var hur fina vänner man kan hitta på andra sidan jordklotet. Det finns folk som jag endast säger hej till i baren, men som jag fortfarande kommer sakna när jag åker hem, endast på grund av att dom är dom. Igår hände en mycket spännande sak. En av mina killkompisar kommer fram och säger "rebecka, you need to come over and meet my friend who's from Norway". Killen som gick förbi mig kvällen innan och som jag tänkte "nej, han ser inte amerikansk ut", visade sig vara NORSK! Från Oslo! Jag spenderade resten utav gårkvällen med att prata svenska. Vi hade massvis att prata om. Känns lite otur att han åker hem till Norge om en vecka, för det känns otroligt roligt att kunna prata mitt språk med någon här borta och att personer förstår mig. HÄRLIGT.

bilder finns i inlägget under då blogspot inte alltid sammarbetar.

1 kommentar:

  1. Det bästa med att inte ha haft något internet på ett tag, är när det väl funkar igen och man klickar sig in här, ser att du har skrivit mycket nytt så det bara är att läsa. PLUSPOÄNG!

    SvaraRadera