7 mars 2011

March, 7.

Ja men sluta tjata om Örebro, tänker ni nu. Men jag har funderat en massa på senaste tiden (som vanligt). Jag har hittat en utbildning som låter kalasbra. Jag har hittat den utbildning som jag, när jag kommer hem, vill söka in på. Mina framtidsplaner; plugga på Örebros Universitet. Men, vad gör jag om jag inte kommer in? Vad gör jag om mina betyg inte räcker till? Jag kan söka till liknande linjer, självklart, men detta är ju linjen som jag vill gå, som jag är inställd på att läsa.

Jag blir lite sprallig när jag tänker på mina planer. Att börja plugga igen. Underligt. Men samtidigt känns det förfärlig bra. Jag är redo för att sätta foten foten på ett universitet. Jag är redo att ta eget ansvar. Att skaffa eget. Plugga. Leva studentlivet. Träffa människor som är i samma situation som en själv. Örebro. Jag hade endast Stockholm eller Göteborg i tankarna innan jag började leta utbildnin. Inte trodde jag att jag skulle fastna för Örebro inte.

Samtidigt så sitter jag här, med en uppsats som har due på torsdag och jag har inte börjat. "Tar det imorgon". Klockan är sent och jag är megatrött.

Föresten har jag precis insett (på allvar efter snack om Canada) att det är dags att spara pengar. Jag har, sedan jag kom hit för 4 månader sedan, bränt allting. Jag försökte spara men det gick minsann inget vidare. Som au pair tjänar du inte storslaget, men tillräckligt för att man ska kunna spara undan - speciellt om man inte bor i en "storstad". Kämpa på Rebecka.

1 kommentar: