10 april 2011

April, 10.

Jag har ont i ryggen och nyser som en galning. Har nymålade tånaglar och fryser på grund av detta, då jag inte vill burra ner fötterna under täcket. Idag överraskade jag mig själv. Au pair möte, vilket innebar shopping i Freeport (outlet stad). Jag kommer hem med ETT par sandaler. Vad hände? Trodde jag skulle bränna mina pengar men tydligen inte. Är det sparfia som kikar fram?

Idag är det den 1o april. Detta betyder att om 2 månader, vid denna tidpunkten, befinner jag mig i Boston. Varför? Jo, imorgon om två månader flyger jag till Orlando, Florida för att möta min familj, första gången på 8 månader. Om 15 dagar har jag spenderat ett halvår i USA. Jag har bott 6 månader i Amerika. Galet. Jag har gjort halva min tid här. Hur kommer det sig? Hur kunde det gå så fort? Jag blir alldeles glad av att tänka på att jag få krama om mamma, pappa och syskonen på Orlandos flygplats om två månader. Få semester. Umgås med familjen. Få visa dom mitt nuvarande hem. Camden. Få visa dom vad jag gör på dagarna, med vilka jag spenderar mina dagar med. Visa dom hamnen. Staden. Alla mysiga ställen som inte går att missa. Få presentera dom till barnen här. Kunna vakna upp och säga godmorgon till min familj. Få spendera hela dagarna med just dom. Dom som jag alltid har runt omkring mig i vanliga fall. Underligt det där. Men fy så spännande det ska bli. Jag ska tala om för min syster att ha kameran redo när vi möts på flygplatsen. Det kommer bli ett möte att komma ihåg.

Måndag: 7.45-5.45. Tisdag: 7.45-5.45. Onsdag: 7.30-9.00, 12-19. Torsdag: 8-18. Fredag: 12.17.

2 kommentarer:

  1. Becka! Det är skitbra att du skriver upp hur du jobbar :) Då kan jag liksom försöka tajma en skypedejt lite bättre :)

    SvaraRadera
  2. Uppdatera bloggis för tusan! Den sa just till mig att den känner sig lite övergiven :C

    SvaraRadera