17 augusti 2011

thoughts. again,

Shoot me.
Anmälde mig idag till en weekend course i Boston för att kunna få mina sista 3 credits. Inte visste jag att detta skulle innebära att skriva en uppsats på 2-3 sidor genom att svara på en himla massa djupa frågor. Vad jobbigt det blev helt plötsligt. Och så ska man göra något slagt collage och det är ju jag inte alls bra på. Attans också.

Annars blev det där rätt luddigt och jag har egentligen inte så mycket att säga, som vanligt alltså. Förutom att jag igår blev himla ledsen och nerstämd när jag insåg att programmet i Göteborg som jag så gärna vill göra är mega svårt att komma in på. Jag är inte nära 20,50 i meritpoäng och jag har svårt att tro att jag ska toppa 1,3 på nästa högskoleprov. Jag tänkte dock göra allt i min makt för att kunna öka mina chanser att komma in. Jag menar, göteborg! Jag ska för tusan dit och jag ska för tusan ta mig in på programmet. Önskar lite att jag kunde hoppa tillbaka 4 år och börja om gymnasiet och då satsa på bästa betyg i precis allt. Vad lätt livet skulle vara om man hade det. Inte för att jag ska beklaga mig över något sådant, det har jag inte tid med. Eller viljan att göra. Men ibland stämmer verkligen orden "det är lätt att vara eftersmart". Säger man ens så? Eftersmart. Låter underligt. Aja.

Nu ska jag iallafall sova. Imorgon väntar ytterligare en jobbar dag. Min 9nde sista vecka tar sig mot sitt slut och snart är jag inne på mina 2 allra sista månader som au pair i USA, Camden, Maine.

I'm leaving but I'm staying.
Igår bestämde vi dessutom för att ta med oss ungarna till McDonalds för middag, jag och min värdmamma. Vi satsade på McDriven och lät ungarna käka maten i bilen på vägen hem. Eli behövde ketchup på sina chicken nuggets så jag hjälpte honom att hälla i ketchupen i locket på hans happy meal box, vilket var otroligt svårt från framsätet. När jag vänder mig framåt efter att lyckats med att inte spilla ketchup över hela honom hör jag han säga tyst för dig själv; "What am I going to do when Rebecka goes back to Sweden? I can't do this without her". I love you my heart.

3 kommentarer:

  1. Oj oj hur ska ni klara er utan varandra du och Eli? det är så att man får tårar i ögonen och ont i magen när man tänker på det.

    SvaraRadera
  2. Göteborg låter riktigt bra tycker jag.......

    SvaraRadera