2 oktober 2011

Oktober. redan?

Spenderade någon timme i morse med att skypa med hela familjen svensson, som förövrigt åt middag samtidigtt och fick mig att känna mig mer hungrig än någonsin. Sedan dess har jag kikat på universitet och har nu fastställd att ja - hösterminen 2012 drar jag till Växjö. Om jag kommer in på utbildningen så klart. Det finns ett par stycken som jag vill söka till, frågan är bara i vilken ordning.
  • Europastudier.
  • Freds- och utvecklingsprogrammet.
  • Internationell administration med språk.
  • Internationella samhällsstudier, inriktning politik och samhällsanalys.
  • Internationella samhällsvetarprogrammet, inriktning globala studier.
Dessa utbildning kräver dessutom inte skyhöga intagningpoäng. Även fast jag inte känner mig redo att ta an Sverige än, är jag himla redo att börja plugga igen. Få känna den typen utav ansvar. Ha en egen lägenhet och faktiskt ha skola att gå till. Träffa nya människor. Skriva uppsatser (ja, jag vet, förvånar mig själv också!) och kunna sitta på kafeér och plugga. På något sätt ska det bli roligt. Så om någon annan vill till Växjö så kan ni ju höra av er så kan vi bli roomies. Awesome.

Nu ska jag försöka ta mig ur sängen och göra något utav min dag. Börjar med en dusch och får se vart det leder mig. Har en känsla av att jag kommer bli fast här. Vill ha en redig lunch och en kopp kaffe. Önskar jag hade en personlig kock och en kalasbra kaffemaskin. Fast jag kommer ju hem snart och då får jag dom båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar