14 januari 2011

3dogscafe, part 2

Här sitter jag. En ny student. Jajamensan. Igår började jag nämligen plugga. Min första amerikanska kurs. Än så länge går det bra (första lektionen, hehe). Jag läser en kurs som kallas English 101, som är en english college writing course, där vi fokuserar på skrivning, grammatik och så vidare. En kurs som jag kommer ha användning utav när jag söker in till högskolan hemma i Sverige, eftersom detta är en riktigt statlig kurs. Jag har en härlig lärare och 7 klasskompisar, vilket är fruktansvärt skönt för det redan som om jag känner dom andra, trots att dom flesta är ett par hundra år äldre än mig. Just nu sitter jag på favoritcaféet, har precis skypat med mamma och pappa och försöker skriva en Essay. Japp. Första lektionen och vi har redan fått en uppsats att göra. En Narrative 5 paragraph essay. Som en berättelse om någonting som väldigt starkt har påverkat mig i livet. Hallå. Här sitter jag i ett annat land, jag har ju perfekta titeln att skriva om. Jag ska fokusera på min erfarenhet av att säga hejdå till sina föräldrar för ett helt år. Ett känslomässigt äventyr som kommer påverka/påverkar mig otroligt mycket.

Jag känner mig som en riktigt student med ny almenaka, collegeblock, pennskriv fullt med nya saker. Jag tog en sväng på Walmart igår och inhandlade allt jag behöver. Jag ska även beställa kursboken idag så jag hinner få den innan nästa lektion. 5 Maj är det exam. Det slutgiltliga provet. Låter ju jätte läskigt. Jag vill bara se till att jag inte får sämre betyg eller blir annorlunda bedömd pågrund utav att engelska inte är mitt språk, så hejochhå vad jag ska ligga i under dessa veckor. 14 lektioner, 1 gång i veckan, 2 timmar och 45 minuter och 6-7 uppsatser.

Im back in business.

1 kommentar:

  1. Du är sååååå duktig Becka så detta kommer du klara galant!!!! Puss min kära dotter

    SvaraRadera