16 januari 2011

sometimes




Lite random bilder eftersom jag inte tycker om att skriva utav att visa bilder. Play-Doh är roligt och min julklapp (cupcake making) uppskattas. Min värdpappa hittade svenska köttbullar i mataffären, hallelulah. Plus i kanten är att dom faktiskt smakar som svenska köttbullar.
Vad gör jag för tillfället? Sitter och pluggar. Går åt skogen. Vill krypa ner i sängen, titta på en film och sova. Uppsatsen i sig är inte speciellt svår. Jag har dock valt att byta ämne att skriva om. Nu skriver jag om resan till Ghana och en speciell text som för mig symboliserar hela den resan. Jag har svårt att formulera mig och har inte riktigt fått koll på det där med 5 paragrafer. Jag är, sedan gymnasiet, van vid kortare och mer intensiva introduktioner, här ska alla paragrafer vara lika långa/korta och ordet "thesis statement" dyker upp överallt. Jag har inte en blekaste aning om vad min thesis statement i denna uppsats kommer att vara. Eller om jag ens har någon. Keep up the good work....
Vad har jag gjort i helgen då? Jag har åkt snowboard, om och om igen. Jag kommer ha blåmärken lite överallt imorgon och jag antar att mitt högerben kommer ha en fyjävla träningsvärk. Men så kul det är. Både backen och liften går galant (så galant det kan gå efter två dagar..). Jag är lika förvånad jag också. Men jag var så inställd på att jag skulle klara det. Sen har jag ju lite tur med att alla manliga snowboard lärare är snygga och hjälper mer än gärna till, utan att jag ens behöver be om hjälp. Det gör ju hela saken klart mycket roligare. Nu har jag storta planer på att införskaffa i en egen, då jag nu måste hyra varje gång jag vill åka. I långa loppet blir det betydligt billigare att införskaffa en egen. Möjligtvis en tidig 20års present......................?

2 kommentarer:

  1. Hahah, jag gillar piken där i slutet :)
    Hur den läggs in på ett både snyggt och diskret sätt ;)

    SvaraRadera
  2. maaaaaaaaah. Spara snowboardskillarna åt mig! du får lära mig att åka snowboard sen förövrigt :)

    SvaraRadera