17 januari 2011

universitet

Nu blir mamma glad.
Jag har spenderat lite tid på studera.nu och hittat ett par utbildningar som faller
mig i smaken. Anledningen till att jag skriver upp dom här är för min egen skull.
Jag har en tendens till att förlora alla mina papper...

Uppsala universitet
- Juristprogrammet

Umeå universitet
- Civilekonom, inriktigt internationellt
- Juristprogrammet

Lunds universitet
- Juristprogrammet
- Kandidatprogram i mänskliga rättighetsstudier

Linköpings universitet
- Civilekomon, internationell inriktning

Stockholms universitet
- Juristprogrammet
- Masterprogram i barnets bästa och mänskliga rättighetsstudier
(vilket låter fruktansvärt bra, men problemet är att det är ett
masterprogram)

Örebros universitet
- Juritsprogrammet
- Rättsvetenskapligaprogrammet med internationell inriktning.

Göteborgs universitet
- Juristprogrammet
- kandidatprogram, globala studier.

Malmös universitet
- Human rights program (svenska/engelska)
- Internationella relationer program (svenska/engelska)

Juristprogrammet känns just nu otroligt långt borta. Däremot är jag väldigt sugen på "Rättvetenskapliga programmet med internationell inriktning" på örebros universitet. Den låter bra. Jag ska sätta igång och kolla in denna på djupet.

Idag är det Martin Luther King Jr. day här i staterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar