1 februari 2011

ett hundra dagar


Ja, bilden har ju inte speciellt mycket att göra med dagen idag förutom det faktum att jag idag firar 100 dagar i staterna! Tjoho! Denna bild är tagen då familjen plus kusinerna klädde upp sig och gick ut och äta för att "fira" min avresa. Apropå att "klä upp sig" så känns det inte som om jag har gjort det på dessa 100 dagar, minus thanksgiving och julafton. Annars skuttar jag runt i kläder som jag aldrig någonsin skulle ens tänka att sätta på mig om jag befann mig hemma i Sverige. Allt ska vara så bekvämt som möjligt. Superduper tajta jeans och någon kort liten tröja är inte speciellt jätte bekvämt när man jobbar med barn. Fast jag saknar dom där "lite snyggare" klädesplaggen. Att skutta runt i ett par snygga kängor (här går alla i mysiga uggs.....), ha en snygg skjorta, skinnjacka och ett par TAJTA (!!!!) stuprör med asabasa massa smycken. Precis som det ska vara. Här har ingen det. Om man inte åker till upstate New York eller befinner sig i en storstad såklart. Här har folk inte den typen utav kläder på sig, vilket resulterar i att även jag ändrar klädstil. Men det håller nog inte sådär jätte länge, jag saknar mina kläder. Jag har inga planer på att skutta runt på Örebros gator i dessa "tråkiga" kläder. Ja, jag är fortfarande inställt på Rättsvetenskapliga programmet i Örebro. Det skulle sitta fint det.
Och så vill jag passa på att tacka min föräldrar för min uppfostran. Alla gånger jag klagat på erat vis att uppfostra, tar jag hjärtligt tillbaka. Det är inte förän man flyttar och får uppleva annat som man inser hur himla bra man själv har det. Allt tack vare sina alldeles egna föräldrar. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar