2 februari 2011

February, 2.

usa + snöstorm = snowday, det vill säga en dag när skolorna är inställda.
För oss au pairer betyder det ytterligare en (eller flera) barn hemma.
Vi startade dagen otroligt bra och slutade den på samma sätt.

Jag är inne i en "dockperiod" och kan sitta i timmar och
fläta håret på Charlottes American Girl Dolls.

"Rebecka, Rebecka, take a picture of me, pleeeeeeease!"

I heart you.

BIG KISS


Världens bästa.


Ja som sagt, amerikanska folket är inte speciellt tuffa när snön anländer. Det räcker med ett par centimeter och alla skolor ställs in. Själv har jag aldrig vart med om att skolan i Sverige stänger på grund av lite nysnö. Aldrig. Men jag klagar inte, denna dag har vart supermysig. Båda barnen hemma och idag har dom vart ytterst duktiga på att leka tillsammans, själva. Jag har suttit på Charlottes säng och flätat hår på dockor mest hela dagen och ungarna har lekt själva. Jag och Charlotte spenderade en halvtimme ute (tills dess att vi frös så vi skakade...nästan) och vi har nog aldrig haft så kul tillsammans, bara vi två. Igår åt Eli pasta för första gången på minst 2 år och guess what? Killen gillade det. Och så gjorde vi egna Chicken Fingers idag. Både jag och min värdmamma var en aning oroliga, eftersom att ungarna är så pass kinkiga när det gäller mat. Men båda åt så glada är vi. Just nu pendlar jag mellan datorn och skolboken. Det är svårt att koncentrera sig på "research paper" när Teen Mom 2 går på tvn. Ibland är det svårt att INTE kalla människor iq-befriade idioter.
Jag fyller vuxen om 16 dagar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar