3 februari 2011

february, 3.

Jag gick in på dagens engelska lektion med en "break-a-leg" attityd och klev ut ur klassrummet med svansen mellan benen. Ibland vill jag ställa mig upp och skrika; "WHAT THE HELL ARE YOU TALKING ABOUT?" Ursäkta ordvalet men ibland är det otroligt frustrerande att inte förstå allting som någon säger. Eftersom jag har gått 12 år i en SVENSK skola och eftersom svenska är mitt modersmål (neeeeheeee?!), så är jag inte van att sitta på en lektion och inte förstå allt. När läraren sa; "Now you're gonna look through this piece of text, find the thesis statement and 3-4 examples that improves the thesis statement, try also to think about the smell, taste, touch and sight that this text gives", hade jag absolut ingen aning om vad jag skulle göra. Eller egentligen hade jag det, men det spelade ingen roll hur många gånger jag läste den där förbanade texten, jag hittade inte thesis statement och när det blev min tur att förklara min text, visste jag inte vad jag ska skulle säga. Jag hade en dålig kväll helt enkelt. Jag känner mig okreativ och inspirationslös när det gäller engelska skrivning. Dock kändes det helt okay när jag fick tillbaka förra veckans uppsats med ett B+ markerat i högra hörnet. SCORE.

Förövrigt så tipsar jag alla i min generation att ta en titt på Jersey Shore. Människorna är kalasroliga och hela programmet är totalt tvistat.

Eftersom jag lärde mig att göra inbakade flätor i förrgår (ja, bättre sent än aldrig) så ska jag spendera resten utav kvällen i försök att göra två på mig själv. Imorgon är jag ledig och tar därför sovmorgon någon timme. Sen ska jag packa på mig kläder och promenera downtown (1 mile =1,609 kilometer), vilket kanske inte låter speciellt mycket, men eftersom jag bor i ett land där befolkningen är VÄRDELÖSA på att faktiskt använda sina ben till vad dom är skapta för - att promenera, känns det otroligt bra. Jag ska låna lite böcker på biblioteket, köpa mig en kaffe och bara njuta. Varför? Min bil är trasig (min värdmamma gick lite bananas på kopplingen här om dagen) och vem har dött av lite promenad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar