7 februari 2011

It can wait.

Jag har, till min lycka, insett att Eli älskar all städning som inte har
med han själv att göra, det vill säga hans egna grejer. Vem kunde gissa
på att denna köksmopp skulle kunna glädja någon så mycket?

Jag kände för lite lunch ute, så efter Pee Wee sport lyxade vi till det
lite med Blueberry pancakes. Och sirap såklart.

Dock är amerikanska pannkakor inte min favorit. Just nu är jag inne i
hej-jag-älskar-soppa humör.


Jag bara älskar bilden.


"REBECKA, YOU HAVE TO SEE THIS! Look, you didn't
burn the cupcakes!!" Eli är väldigt tveksam när det gäller min
bakning. Detta blev dock ett bevis på att även jag kan göra saker
utan att bränna dom.


Vi crazade till det lite med frosting. Rosa och grön.




Och så tokiga blev dom inte. "OH, these are really fancy Rebecka."



"Can we take a picture of us when we're kissing Rebecka?"


Ytterligare än sån där alldeles perfekt dag. Vi har haft många sådana på sista tiden. Och ni anar inte hur goda cupcakes blev. Och fina. Jag hade lite dåligt samvete när vi började äta dom...
Jag har en katt i knät som bitar på håret och naffsar på mina armar. Tror hon känner att jag lägger mer uppmärksamhet på datorn och inte henne. Idag har det vart ett par plusgrader med strålande sol. Min värdmamma köpte en jacka till Charlotte för ett par dagar sedan som jag självklart förälskade mig i. En blå lite tjockare parkas. Självklart tyckte inte Charotte samma sak (den var ju inte rosa...........). Men efter att jag beklagat mig så mycket över att jag vill ha en likadan, ringde Sue idag för att berätta att hon köpt en likadan till mig i den största möjliga barnstorleken. Jag som verkligen behöver ha en extra jacka kunde inte vara gladare. Och vet ni vad det bästa är? 22 dollar. 150 spänn. OHYEAH!
Jag funderar även på att döpa om mig. Rebecca. Här är i USA har man ju ingen aning om vad CK stavning är..och så gillar jag Rebecca. Fast jag skulle ju aldrig ändra det på pappret, officiellt. Men om folk frågar. Nej nu fes katten. Äh fy vad det luktaaaaaar!

1 kommentar:

  1. ÅH! Ge mig en cupcakes!!! :D Dom ser ruggit goda ut, MEN jag är inte förvånad. Jag vet att du kan ;)

    SvaraRadera