8 februari 2011

We are no super heroes.

Uppsatser. Det spelar ingen roll att dom endast är 2 sidor långa, dom är fortfarande en ren pain att skriva. Idag skriver jag på min "exemplification essay" där jag tar upp det viktiga kring Texting While Driving. Visste ni att smsning/telefonpratade under en bilkörning kan jämföras med bilkörning efter 4 drinkar? Ingenting man tänker på. Att få ett sms under tiden man kör, och att svara på detta tar endast ett par sekunder, men under dessa sekunder förlorar man otroligt mycket koncentration på det som sker runtomkring en. Om någon skulle be mig att köra bil med stängda ögon i dessa sekunder så skulle jag aldrig göra det. Men det är ungefär samma sak. Jag kollade på flertalet videosar om detta och blev mer än förskräckt. Synd att egna åsikter inte är tillåtna i uppsatsen, då hade det inte vart några problem att skriva. Nu är jag lite fast på min andra paragraf (utav 5) och börjar bli lite stressad då uppsatsen ska vara klar på torsdag. Vi ska även dela ut dessa uppsatser i klassrummet och läsa igenom allas, vilket gör att prestationsångesten över att skriva en bra uppsats ökar. Imorgon är jag ledig mellan 8.30-13.30 vilket gör att jag har ett par timmar då jag kan sätta mig i lugn och ro och fortsätta skriva. Enda problemet; halvt snöstorm utanför och 50% chans att skolorna stänger imorgon, vilket innebär två barn hemma --> inget pluggande.

1 kommentar:

  1. åh! jag minns hur jag gick och drömde mig tillbaka till gymnasiet (vilket jag iofs gör fortfarande), sen när jag väl fick engelska C uppsatserna ville man ju bara bränna upp dom. haha. Men kämpa på sötrumpa :)

    SvaraRadera