10 februari 2011

Playdate

Vi satte av mot en playdate med Lucile och Carver, vilket innebar
pannkakor, kakor, en himla massa lek och så utklädnad.

Lucile (fransk au pair) och Carver.


Mr. Wonderpants!


Urcharmiga Carver som är hostkid till Lucile.


Eli lyckas alltid hitta underliga saker. Tycker att denna bild
förklarar hans humör under denna dagen rätt bra - trött och
extremt lättretlig.

Meeeeeeeeeen han är fortfarande världens sötaste.
Ja, som sagt, vi spenderade hela förmiddagen hemma hos Lucile. Hon bor i ett typiskt amerikanskt hus så det var skojsigt att hänga där. Speciellt med tanke på att hon är supernormal och kul att umgås med. Jag och Eli bakade kakor kl 9 på morgonen som en liten tack-för-att-vi-får-komma-över present. Dom uppskattades. Sen hade Eli creative movement (typ danslektion) och efter det slutade jag. Torsdagar bjuder på skola så som vanligt spenderade jag hela kvällen framför skolbänken. Idag var det helt okej, jag var trött men lite kaffe och skittles hjälpe till. Och så fick jag A- på denna uppsats, score igen.
Jag vet inte vad som försigår med mina händer men just nu är dom knallröda, varma och irriterade. Jag smörjer och smörjer men vet inte hur jag ska bete mig. Och det värsta är att det alltid startar sekunden som jag kliver in i klassrummet, helknasigt.
Imorgon jobbschema; Tomt. Förra gången mitt schema för fredagen var tomt innebar det att jag var ledig. Så jag antar att jag är ledig imorgon, eftersom morgondagens schema är som sagt tomt. HÄRLIGT. Jag ska städa. Perfekt. Jätte kul. Däremot är det så fruktansvärt himla ostädat i mitt rum. Vilket man egentligen inte kan se. Kläderna är vikta och skrivbordet/sängbordet är inte hemskt stökiga. Men det värsta finns BAKOM skrivbordet/sängbordet, sängen, byrån, papperskorgen och så handfatet. Jag måste dammsuga med andra ord. Imorgon är det ju en vecka kvar tills jag fyller 20 (ja, jag vet, himlans vad jag tjatar om det där..) så på något vis ska det firas. Jag har ju hittat min personliga utköpare på krogen, så fest var det här!






1 kommentar:

  1. Du är väl för duktig min lilla gumma!!!Vi är såååå stolta. Puss o kram!!!!

    SvaraRadera