29 juni 2011

June, 29.

Jag vill åka utomlands.
Även fast jag tekniskt sätt faktiskt befinner mig utomlands. Men då menar jag såklart inte här. Jag vill till Grekland, Spanien eller något liknande. Jag vill ha en veckas eller två solsemester tillsammans med fina vänner. Jag har vill ständig sol. Ungdomar i MIN ålder. Vänner som känner mig för den Rebecka jag faktiskt är. Härliga middagar i kvällssolen och så dans exakt hela natten. Jag vill vakna upp och må som man förtjänar och sedan spendera dagen på beachen eller med att utforska omgivningarna. Få känna sig som en ungdom. Inte behöva oroa sig för vad ungarna ska äta till middag. Eller att tvätten måste tas hand om. Eller att lekrummet ser ut som ett bombnedslag. Att kunna få sätta sig till serverad mat och få uppskattas av sina underbara vänner. Ja, nu låter jag precis som min mamma. Men lite så känner jag mig ibland. Antar att det inte är ovanlig när man jobbar som au pair.

Så nu planerar jag att söka jobb tills jag lagom kommer hem till Sveadala. Jobba häcken av mig och planera en utlandsresa till Sommaren 2012.

Stora (och egentligen enda) planen just nu är Californien om 4 månader. Vi blir en stor grupp från au pair skolan och det ska bli så himla kul att få träffa alla igen. Jag har oroat mig över mina sparningar på sista tiden, men efter en hel del uträkning så kan jag erskänna att det faktiskt går ihop. Jag rör mig till Californien och är rädd för att jag aldrig kommer vilja åka därifrån. Helt fantastiskt. (Jessica din gris, när du läser detta, KONTAKTA MIG SNARAST!!!!!!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar